De pagina ververst bij het selecteren van een onderwerp.

Sla artikel navigatie over.

In contact met het publiek

ProRail is graag een goede buur voor iedereen die woont of werkt langs de 7.000 kilometer spoor die wij beheren. De belangen van mensen en bedrijven die in de buurt van het spoor wonen of gevestigd zijn hebben daarom onze speciale aandacht. ProRail brengt de belangen proactief bij elkaar. De afdeling Publiekscommunicatie is werkzaam in alle delen van Nederland en zorgt ervoor dat onze buren van het spoor op de hoogte zijn van wat er op het spoor speelt bij hen in de buurt. Bijvoorbeeld wanneer werkzaamheden plaatsvinden, hoe lang die duren en op welke manier ProRail te bereiken is. Buren worden uitgenodigd voor online bewonersavonden of, als de coronamaatregelen het toelaten, voor een kijkje achter de schermen vanaf een publiekstribune. ProRail hoopt door actief in contact te treden en  informatie te delen, de juiste verwachtingen te wekken en in dialoog te blijven met zijn omgeving.

Via de afdeling Publieksvoorlichting staat ProRail in directe verbinding met de samenleving. Maandelijks handelen de medewerkers van deze afdeling zo’n veertienhonderd vragen, klachten en tips af, die telefonisch binnenkomen, of  via sociale media, het contactformulier op www.ProRail.nl of per post. Voor noodgevallen, zoals onveilige situaties of ernstige hinder, is Publieksvoorlichting 24/7 telefonisch bereikbaar. Bij meldingen waarbij de veiligheid direct in het geding is, zoals mensen of voorwerpen op het spoor, komt ProRail onmiddellijk in actie.