Stakeholders

ProRail hecht grote waarde aan goed in verbinding te staan met haar stakeholders. De coronamaatregelen zorgden er ook in 2021 voor dat het contact met stakeholders voornamelijk digitaal verliep. Als het kon werden fysieke afspraken gemaakt en bijvoorbeeld werkbezoeken of brainstormsessies georganiseerd.

ProRail stelt zich op als transparante partner en betrekt stakeholders bij de actualiteit, informeert en stelt vraagstukken in open dialoog aan de orde. ProRail gebruikt de blik van buiten voor verbetering van zijn eigen werk. We hebben een goede relatie met vrijwel al onze stakeholders.

Om goed op de hoogte te blijven van wat stakeholders vinden van onze samenwerking en prestaties, doet ProRail naast het reguliere stakeholdercontact jaarlijks een onderzoek naar de klanttevredenheid onder reizigers- en goederenvervoerders, ladingbelanghebbenden (terminals en verladers) en reputatieonderzoek onder overheden en treinreizigers.