In contact met het publiek

ProRail staat open voor vragen, wensen en klachten uit de samenleving en is via de afdeling Publiekscontacten bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 18.30 uur via ons gratis telefoonnummer, per post, e-mail, contactformulier op de website en sociale media. Voor noodgevallen, zoals onveilige situaties op het spoor en/of ernstige hinder is Publiekscontacten 24/7 telefonisch bereikbaar, dus ook in het weekend, 's avonds en 's nachts.

De medewerkers van Publiekscontacten krijgen maandelijks duizend tot twaalfhonderd vragen, klachten en tips binnen. Van de melding dat een informatiebord in storing is of van overwoekerend onkruid in de spoorberm tot meldingen dat jongeren herhaaldelijk slalommend tussen de spoorbomen fietsen. Meldingen waarbij de veiligheid direct in het geding is, bijvoorbeeld over spoorlopers, geeft Publiekscontacten dit direct door binnen ProRail zodat er direct actie ondernomen kan worden.

Mijn Verslag (0)